Hvorfor Bootcamp?

Hos os kan ALLE være med og det er ikke bare noget vi siger.

  • Her er ingen tvungen løb eller umulige øvelser, der er en øvelse til ALLE.
  • Der vil altid være alternative øvelser, således at der er øvelser der passer til alle, både begynderen men den øvede bliver udfordret – og det kan vi garantere
  • Har du en skade, forventes det selvfølgelig at du gør hvad du kan for at få det bedre og det vil træneren også hjælpe med undervejs.

Rigtig mange tror fejlagtigt, at hvis man sveder eller musklerne brænder, så gør man det godt og ellers får man ikke noget ud af det.

  • Sved siger ingenting om træningen, det er kun et tegn på at dit afkølingssystem virker, men mange trænere vil tilrettelægge træningen så du tror, at du får rigtig meget ud af det fordi du netop sveder.
  • Når du fylder dine muskler med syre, kan de ikke arbejde ordenligt og så bliver de ikke stærkere eller mere tonede de bliver allerhøjst mere udholdende men igen, rigtig mange trænere bruger syre træningen fordi, så synes deltagerne at de har fået noget ud af det.

Det der virker er, at bruge musklerne rigtig og aktivere cardio/puls systemet.

  • Muskler æder fedt depoterne i 2 – 3 dage efter en træning, hvis de er blevet aktiveret på den rigtige måde.
    Det hjælper ikke, at man fokuserer på gentagelser eller vægt, det giver INTET!
  • Når du træner puls med fuldkropsøvelser så får du den ABSOLUT bedste puls træning der er.
    Grunden til at mange ikke bruger denne træning er, at det kræver en rigtig god instruktion for at gøre det rigtigt. Det er ikke svært, men kræver bare en meget opmærksom træner.

Deltagerne hos os starter i det små og bygger op over en periode så deres niveau bliver målbart bedre. Samtidig med at deltagerne bliver lettere og stærkere får de også forståelse for teknikken og DET rykker. Det gør også at de øvelser de kan lave efter f.eks. 2 måneders træning for flere af deltagerne er mange niveauer over deres startsted.

Det korte og det lange er at, Det eneste der giver resultater er teknik, teknik og KUN teknik!

Måden vi gør det på så ALLE kan få en fantastisk træning er, at vi laver stationstræning. På den måde kan træneren finde en øvelse til ALLE uden at det bliver for hårdt for nogen og for kedeligt for andre.

Du vil opleve at du bliver stærkere og mere udholdende og som en sidegevinst oplever mange også at de bliver gladere, får mere energi og måske bliver nødt til at købe nyt tøj en størrelse eller to mindre.

Hvad du får ud af træningen er helt op til dig selv. Hvis du følger træningen, gør dit bedste og fokuserer på teknik vil du nå langt i forhold til styrke, fedttab og muskelmasse. Du vil hurtigt opleve, at du bliver stærkere i øvelserne. Måske er armbøjninger ender med at blive din yndlings-øvelse 🙂

Hvad nu hvis jeg gerne vil smide nogle kilo fedt?

  • Hvis dit mål er at tabe et par kilo, så kommer det ikke alene ved træning – her er det nødvendigt at du også justerer din diæt. Næsten uanset hvor hårdt vi træner, så kan vi altid spise hurtigere
  • Hvis du mangler råd og vejledning omkring kost, så laver vi fælles “kost snak” så du kan få styr på kost junglen. Det er nemt og effektivt.
  • Hvis du vil have personlig vejledning så book en tid til det så hjælper vi dig på ret køl.
  • Der bookes på www.thomassommer.dk

Hvis jeg løber så behøver jeg ikke mere træning:

  • Stort set alle løbere vil have rigtig godt af at øge deres muskelmasse, så de dermed opnår større stabilitet i deres løb.
  • Mange løbere oplever faktisk også at de bliver hurtigere når de øger deres muskelmasse, simpelthen fordi de får mere eksplosiv kraft som man anvender ved løb.
  • Sidst men ikke mindst er det utrolig vigtigt at have en stærk core når man løber. Hver gang foden rammer underlaget skal kraften fra jorden føres op gennem benet og sendes eksplosivt ned gennem det andet ben. Her involveres hele din core i høj grad.